2025
Deklaracja dostępności strony podmiotowej
II Liceum Ogólnokształcące w Wałbrzychu im. Hugona Kołłątaja, reprezentowane przez Dyrektora, ul. Al Wyzwolenia 34, 58-300 Wałbrzych tel.: 748423592, adres strony podmiotowej http://lo2.walbrzych.pl zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://lo2.walbrzych.pl
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Data publikacji strony internetowej: 2018-07-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-26
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-26
Oświadczenie zaktualizowano dnia: 2024-02-07
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Test - European Internet Inclusion Initiative
https://validator.utilitia.pl z których wynika, że strona internetowa http://lo2.walbrzych.pl nie spełnia w pełni wymagań ww. ustawy.
Status pod względem zgodności z ustawą. Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Wynik testu 8.1/10
- dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne,
- serwis może zawierć dokumenty PDF, które powstały w wyniku skanowania obrazów,
- tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy,
- elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności,
- możemy napotkać ogłoszenia w formacie jpg,
- pliki PDF, DOC, DOCX, XLS itp., redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
- nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR,
- niewidoczne zmiany wielkości czcionki oraz kontrastu za pomocą standardowych elementów wyboru (przyciski) przy wyświetlaniu zawartości bez elementów graficznych,
- link do serwisu zewnętrznego otwiera się w tym samym oknie,
- załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku,
- pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych,
- brak na stronie komunikatów audiowizualnych,
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dostępna jest wersja dla osób słabowidzących, która umożliwia:
- powiększenie, pomniejszenie liter,
- strona posiada możliwość uruchomienia podwyższonego kontrastu, wersję kontrastową, uruchamianą przyciskiem w górnej części strony,
- występują podświetlane linki,
- występują interlinie,
- możliwość ukrycia obrazów,
- mapa strony znajduje się w górnej centralnej części serwisu,
- menu dostępności znajduje się w górne prawej części serwisu,
- menu strony umieszczone zostało w centralnej górnej części serwisu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Marcin Skobrtal — email: m.skobrtal@2lowalbrzych.pl lub telefonicznie 74 842 35 92 lub tel.: +48748423592 e-mail: Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności lub skargi na brak dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej. Wzór wniosku lub skargi można pobrać ze strony jednostki http://lo2.walbrzych.pl w zakładce Dostępność.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Na niedotrzymanie terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek szkoły posiada bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od Aleja Wyzwolenia numer 34. Wejście główne nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, występują bariery architektoniczne w postaci schodów. Występuje obszar kontroli w postaci portierni i ochrony. Dla osób niepełnosprawnych zapewnia dostępność alternatywną. Przed wejściem głównym znajduje się dzwonek do celu przywołania pracownika, który udziela wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej. W celu wcześniejszego przygotowania wizyty w jednostce uprzejmie prosimy o skontaktowanie się z pracownikiem pod wskazanym numerem telefonu bądź za pomocą poczty elektronicznej. Drzwi wejścia głównego są szerokie i umożliwiają swobodne wejście do budynku, istnieje możliwość otwarcia drugiego skrzydła drzwi wejściowych. Do wewnątrz budynku prowadzą jeszcze wejścia od strony boiska, które nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Drzwi wewnętrzne mają standardową szerokość futryny ok. 90-100 cm. szerokości z częściową możliwością otwarcia drugiego skrzydła, klamki umieszczone są na standardowej wysokości ok. 113 cm wysokości od posadzki, kształt klamki tradycyjny – podłużny ukierunkowany w lewą stronę, brak kontrastu klamki, brak informacji głosowej. Drzwi są oznaczone cyframi arabskimi, cyfry nie są wypukłe.
Główne schody wejściowe, prowadzące na I piętrze budynku zostały wyposażone w poręcz z pochwytem rurowym. W budynku nie ma windy, brak możliwości wjazdu do pomieszczeń na kolejnych kondygnacjach.
Pomieszczenie biurowe, zlokalizowane zostały na I piętrze, nie zostały wyposażone w system informacji głosowych lub pętli indukcyjnej. Na parterze budynku występuje toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze znajduje się wykaz informacji w zakresie poruszania się po budynku oraz informacja o strukturze podmiotu. Wykaz informacji nie jest dostępny w alfabecie Braille’a.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Bezpośrednio w sąsiedztwie jednostki dostępny jest publiczny parking z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Informację o wejściach alternatywnych do pomieszczeń.
Do budynku można się dostać za pomocą wejść/wyjść ewakuacyjnych od strony boiska sportowego, wejście nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Istnieje możliwość wstępu do wszystkich pomieszczeń jednostki z psem asystującym bądź psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.
Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. Podmiot może zapewnić dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie o takiej potrzebie, co najmniej 7 dni roboczych przed planowanym terminem wizyty w jednostce z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się na adres jednostki, bezpośrednio do wyznaczonego koordynatora do spraw dostępności.
Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia. Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w sekretariacie, przekazywane jest do Dyrektora, który po uzgodnieniu terminu z osobom posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji pomocy.
Informacje dodatkowe
II Liceum Ogólnokształcące w Wałbrzychu nie oferuje osobnych aplikacji mobilnych.
Ze względu na zabytkowy charakter siedziby i opiekę konserwatora zabytków wiele kwestii dostosowawczych, ingerujących w strukturę budynku, nie jest możliwych do zrealizowania.
Powrót do poprzedniej strony »