Logo Byczyny
Logo Szkoły Godło Polski
[plugin_weather,type='weather_day',template='0']

Lokalizacja szkoły

Internat "Julia" przy zespole szkół nr 4

Partnerski Program British Council dla instytucji Addvantage

Dolnośląski program policyny ALFA

Certyfikat "Wiarygodna szkoła"

Invest Park- współpraca

Projekt "Polacy na kresach" - odnowa polskiego, przedwojennego cmentarza przez uczniów

Szkoła nauki jazdy

Karta szkolna

Ogólnopolska akademia programowania

Dolnośląska społeczna akcja "Mogiłę pradziada..."

Projekt zabłyśnij talentem

Projekt modernizacji szkoły

Wałbrzyski Ośrodek Kultury

Bezpłatna gazeta 30 minut

 

Dzień Otwarty 12.04.2025!

Deklaracja dostępności

II Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Wałbrzychu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej lo2.walbrzych.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Test - European Internet Inclusion Initiative

https://validator.utilitia.pl z których wynika, że strona internetowa http://lo2.walbrzych.pl nie spełnia w pełni wymagań ww. ustawy.

 

Status pod względem zgodności z ustawą. Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Wynik testu 8.1/10

  1. dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne,
  2. serwis może zawierć dokumenty PDF, które powstały w wyniku skanowania obrazów,
  3. tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy,
  4. elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności,
  5. możemy napotkać ogłoszenia w formacie jpg,
  6. pliki PDF, DOC, DOCX, XLS itp., redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
  7. nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR,
  8. niewidoczne zmiany wielkości czcionki oraz kontrastu za pomocą standardowych elementów wyboru (przyciski) przy wyświetlaniu zawartości bez elementów graficznych,
  9. link do serwisu zewnętrznego otwiera się w tym samym oknie,
  10. załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku,
  11. pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych,
  12. brak na stronie komunikatów audiowizualnych,

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dostępna jest wersja dla osób słabowidzących, która umożliwia:

  1. powiększenie, pomniejszenie liter,
  2. strona posiada możliwość uruchomienia podwyższonego kontrastu, wersję kontrastową, uruchamianą przyciskiem w górnej części strony,
  3. występują podświetlane linki,
  4. występują interlinie,
  5. możliwość ukrycia obrazów,
  6. mapa strony znajduje się w górnej centralnej części serwisu,
  7. menu dostępności znajduje się w górne prawej części serwisu,
  8. menu strony umieszczone zostało w centralnej górnej części serwisu.

 

 

Treści nieobjęte przepisami

 

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Marcin Skobrtal — email: lub telefonicznie 74 842 35 92 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Budynek szkoły posiada bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od Aleja Wyzwolenia numer 34. Wejście główne nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, występują bariery architektoniczne w postaci schodów. Występuje obszar kontroli w postaci portierni i ochrony. Dla osób niepełnosprawnych zapewnia dostępność alternatywną. Przed wejściem głównym znajduje się dzwonek do celu przywołania pracownika, który udziela wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej. W celu wcześniejszego przygotowania wizyty w jednostce uprzejmie prosimy o skontaktowanie się z pracownikiem pod wskazanym numerem telefonu bądź za pomocą poczty elektronicznej. Drzwi wejścia głównego są szerokie i umożliwiają swobodne wejście do budynku, istnieje możliwość otwarcia drugiego skrzydła drzwi wejściowych. Do wewnątrz budynku prowadzą jeszcze wejścia od strony boiska, które nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind

Drzwi wewnętrzne mają standardową szerokość futryny ok. 90-100 cm. szerokości z częściową możliwością otwarcia drugiego skrzydła, klamki umieszczone są na standardowej wysokości ok. 113 cm wysokości od posadzki, kształt klamki tradycyjny – podłużny ukierunkowany w lewą stronę, brak kontrastu klamki, brak informacji głosowej. Drzwi są oznaczone cyframi arabskimi, cyfry nie są wypukłe.

Główne schody wejściowe, prowadzące na I piętrze budynku zostały wyposażone w poręcz z pochwytem rurowym. W budynku nie ma windy, brak możliwości wjazdu do pomieszczeń na kolejnych kondygnacjach.

Pomieszczenie biurowe, zlokalizowane zostały na I piętrze, nie zostały wyposażone w system informacji głosowych lub pętli indukcyjnej. Na parterze budynku występuje toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Na parterze znajduje się wykaz informacji w zakresie poruszania się po budynku oraz informacja o strukturze podmiotu. Wykaz informacji nie jest dostępny w alfabecie Braille’a.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Bezpośrednio w sąsiedztwie jednostki dostępny jest publiczny parking z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Informację o wejściach alternatywnych do pomieszczeń.

Do budynku można się dostać za pomocą wejść/wyjść ewakuacyjnych od strony boiska sportowego, wejście nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym

Istnieje możliwość wstępu do wszystkich pomieszczeń jednostki z psem asystującym bądź psem przewodnikiem.

Ze względu na zabytkowy charakter siedziby i opiekę konserwatora zabytków wiele kwestii dostosowawczych, ingerujących w strukturę budynku, nie jest możliwych do zrealizowania.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.

Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. Podmiot może zapewnić dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie o takiej potrzebie, co najmniej 7 dni roboczych przed planowanym terminem wizyty w jednostce z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się na adres jednostki, bezpośrednio do wyznaczonego koordynatora do spraw dostępności.

Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia. Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w sekretariacie, przekazywane jest do Dyrektora, który po uzgodnieniu terminu z osobom posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji pomocy.

Aplikacje mobilne

II Liceum Ogólnokształcące w Wałbrzychu nie oferuje osobnych aplikacji mobilnych.


Powrót do poprzedniej strony »
Projekt "Zwiększenie wykorzystania e-usług publicznych w gminie Wałbrzych"
Stworzenie i wdrożenie systemu dziennika elektronicznego (E-SZKOŁA):
szkoły otrzymają jednolite oprogramowanie i infrastrukturę sieciową - elektroniczne dzienniki, a nauczyciele laptopy, w tym laptopy łaczące funkcje laptopa i tabletu umożliwiajacych dostęp do szkolnego systemu poza szkołą, np. dla nauczycieli wychowania fizycznego
×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do newslettera